۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۸۷۴۸۶
اظهارات ناطقان میان دستور؛

ظریف در موضوع پولشویی فرار رو به جلو می‌کند| شفافیت را از مجلس شروع کنیم

وکلای ملت امروز در صحن علنی پارلمان به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درباره وجود پولشویی گسترده در کشور واکنش نشان دادند.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۳ آذر سال ۹۷ در صحن بهارستان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور پارلمان به شرح ذیل است:

شاهد دست اندازی و چپاول به حقوق مردم هستیم

محمود شکری نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، الگوهای زیادی برای وفای به عهد به خدا و مردم عزیز که به ما اعتماد کرده اند مانند شهید مدرس عزیز که الگوی تمام عیار خودسازی معرفت الهی وخادم به ملت وکشور است ، داریم.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرماید، "مردم به دولتمردان خود شبیه ترند تا به پدارنشان"، در جای دیگر می فرماید "مردم به روش حاکمان خود هستند"، این واقعیت وظایف ما کارگزاران نظام را سنگین می کند، بی تفاوتی، بی انگیزگی، فراموشی های اخلاقی، رو راست نبودن و پنهان کاری وعدم شفافیت با مردم، بی اعتمادی مردم را به دنبال دارد و سرمایه عظیم اجتماعی  انقلاب اسلامی را تخریب خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: حکومت هم حق هست و هم وظیفه، مردم حق دارند بدانند کارگزاران حکومت به چه مقصدی می خواهند برسند و با کدام راه کار، مردم ما چه کارهایی باید بکنند که نکرده اند، دفاع و پشتیبانی در جنگ تحمیلی، جان شان را برای دفاع از اسلام ناب تقدیم کردند چون به امام عزیز اعتمادداشتند که راه خدا، پیامبر و ائمه اطهار را طی می کنند.

وی عنوان کرد: در این دفاع توکل به خداوند متعال و اطاعت از امام عزیز به یاری خدای متعال پیروز شدند، در طول 40 سال  انقلاب اسلامی مردم همیشه در صحنه بودند، با اطاعت از امام عزیز و رهبر عظیم الشان از دین اسلام و مسئولان حمایت کردند، انتظار دارند مسئولان و کارگزاران نظام حافظ دین خدا و مردم انقلابی ایران عزیز  و پیرو واقعی ولایت فقیه باشند.

شکری در ادامه نطق گفت: امام فرمودند اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید به کشور شما آسیب نمی رسد، یعنی در چنین شرایطی مردم ومسئولان  مورد لطف و عنایت خداوند متعال  قرار گرفته و پیروز هستند، آیا سزاوار است در کشوری که عنوان "ام القرای" جهان اسلامی به دوش می کشد، مردم شاهد این چنین دست اندازی به بیت المال و اسراف بعضی از آقازاده ها و چپاول گران حقوق شان باشند؟

این نماینده مجلس اظهار داشت: از قوه قضاییه  به خاطر برخورد صریح با فرصت طلبان و مفسدین اقتصادی قدردانی می شود، دستگاه های نظارتی و امنیتی به عنوان چشم و گوش نظام باید خواب راحت را  از چشمان خیانت کاران بگیرند و به موقع به دست عدالت بسپارند، ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی انتظار دارند کارگزاران  نظام اسلامی مانند شهید مدرس ساده زیست ترین، بسیجی ترین، شجاع ترین و جهادگر در راه خدا باشند، در چنین شرایطی حامی مسئولان و کارگزاران خواهند بود ودر کنار آنها در جنگ نظامی تحمیلی هشت ساله خدای متعال این ملت بزرگ را به دشمنان پیروز کرد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی فرهنگی و اقتصادی نیز مسئولان با شرایط بالا به خدا خدا توکل کنند و از قدرت مردمی استفاده کنند و گوش به فرمان رهبر عظیم الشأن باشند و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، دشمنان اسلام را در کوتاه مدت به لطف و عنایت خداوند متعادل شکست خواهیم داد و پیروز میدان خواهیم بود.

شکری اظهار داشت: از رهبر فرزانه سپاسگزاریم که فرماندهی جنگ اقتصادی تحمیلی به سران سه قوه واگذار کردند و راهبردها و استراتژی ها را در مقابله با دشمن برای آنها و مسئولان نظام و مردم تبیین کردند، با وحدت و توکل به خداوند متعال، حول محور ولایت فقیه پیروزی از آن ملت بزرگ ایران اسلامی است، هر چند مقام معظم رهبری از چند سال پیش با دور اندیشی چنین روزهایی را پیش بینی کرده و راهبرد اقتصاد مقاومتی به مسئولان نظام ابلاغ کردند، ایشان دشمن را خوب شناخته و غیر قابل اعتماد بودن دشمنان را بارها گوشزد کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: اگر اگر مثل زمان جنگ تحمیلی بسیجی وار وارد عمل می شدیم، اقتصاد کشور امروز چنین  مشکلاتی نداشت، کم کاری شد، بی توجهی شد،به دشمن اعتماد شد، واگذاری طرح ها و پروژه های نفتی به خارجی ها اشتباه بود، عدم توجه به تخصص درونی اشتباه بود، اما این یک تذکر بود از طرف خدای متعال که به خود بیایم و به دشمن اعتمادی نکنیم، فقط باید به خدا توکل کنیم و گوش بفرمان ولی فقیه باشیم و نگاه به همه ظرفیت مردم و درونی و بسیجی بار و جهاد گونه تلاش کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور، حفظ فرهنگ قوی اسلامی ناب تنها راه به دست آوردن رضای خدای متعال و مردم ولایت مردم عزیز و شکست دشمن در آن است، دوری جستن از لذات دنیایی و پناه بردن به خدا برای عاقبت به خیری است.

شکری خطاب به رییس جمهور و دولتمردان ادامه داد: در چنین شرایط جنگ اقتصادی و فرهنگی در پست مدیریتی از جمله استانداران و فرمانداران از دلسوزان انقلاب اسلامی، بسیجیان و خدا ترسان انتخاب کنند، تا مردم به آنها اعتماد کنند تا در عرصه اقتصادی و فرهنگی با آنها همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

وی گفت: مسئولان نسبت به اجرای دستور رییس جمهور در رابطه با احداث راه آهن رشت و آستارا و برقراری  ریلی بین کریدور شمال و جنوب و بهره مندی کشور از منافع ترانزیتی کالا که بر اساس گزارش کارشناسان دارای درآمد بالا و پایدار است، اقدام کند.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتظار مردم تالش بزرگ از وزیر نیرو این بود که در چهار سیل اخیر از مناطق تخریبی بازدید کند، برای بازسازی آنها دستور صادر می کردند، با توجه به فرارسیدن فصل کشاورزی و از بین رفتن 100 درصد نهرهای کشاورزی از وزیر انتظار داریم با قید فوریت اقدام کند.

شفافیت را از مجلس شروع کنیم

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در پارلمان در نطق میان دستور، اظهار داشت: آقایانِ مسئول، نمایندگان محترم، آیا اعتماد به نهادهای بین المللی که سلطه استکبار بر ارکان آن "اظهر من الشمس" است و انکار عملی آیه نفی سبیل و استقلال از ولایت کفار، آن هم از نوع حربی نشان از تکذیب آیات الهی و احکام نورانی قرآن ندارد؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس بیان کرد: آیا هرکجا منویات ولایت که ترجمان دینداری است را عملیاتی کرده اید، نصرت الهی هویدا نشده است؟ پس چرا دل به ساحت نجس العین کفر استکباری و طاغوت سپرده و خود را از تاج بندگی الله مبری نموده اید؟ آیا در همین حادثه تروریستی اهواز نگاه و دید غرب ملحد در باب تروریسم را درک نکرده اید؟

وی افزود: بعضی اصرار بر پیوستن به معاهده ننگین CFT دارند، بدا به حال قومی که برای خوشایند اربابان ضلالت، ارکان اقتدار نظام اسلامی و امنیت آن را مفت چنگِ چنگال دشمنان اسلام قرارداده‌اند.

ابطحی ادامه داد: آقای ظریف اصلا حق با شماست و ما دچار پولشویی گسترده هستیم، پس چرا کارتل های بزرگ جهانی مواد مخدر و تجارت اعضای بدن و تجارت زنان و کودکان، به جای ایران در بانک های سوئیس سرمایه گذاری می کنند؟ پس چرا کسی با سوئیس به عنوان مرکز پولشویی دنیا کاری ندارد؟.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: فرضا که ما دچار پولشویی هستیم، چرا دیگران باید این مشکل را برطرف کنند، مگر ما عاجز هستیم که قانون داخلی مبارزه با پولشویی خودمان را مصوب 86 و اصلاحات بعدی آن را اجرا کنیم. نکند، در تفکر شما و امثال همتایان شما، ایرانی ها ملت عاجز و سفیهی هستند که توان اداره کشور خود را ندارند و خارجی ها باید آن ها را اداره کنند تا آدم شوند، قاجارها و پهلوی ها با همین تفکر مستشاران خارجی را به ایران مسلط کردند.

وی افزود: مشاور ارشد کدام وزیر در امر پولشویی که سعی بلیغ در اجرای، توصیه های گروه اقدام مالی FATF با سوء استفاده از سربرگ اداره مبارزه با پولشویی ایران در خواست اقامت در کانادا را می کند؟ رابعا رییس شورایعالی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا جز رییس جمهور است؟.

ابطحی اظهار داشت: آیا یکی از وظایف وزارت اقتصاد، مبارزه پولشویی نیست؟ آیا وزارت اطلاعات وظیفه ای ندارد؟ پس اظهار نظر حضرتعالی جز سیاست فرار به جلو نیست؟.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای ظریف آقای روحانی حدیث «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» رانشنیده اید؟ آیا فریاد مظلومه یمن، نیجریه، میانمار را نمی شنوید؟ چرا وزارت خارجه که مسئول سیاست خارجی است، تحرکی در رابطه با این جنایت ها انجام نمی دهد؟ تا کجا و تا کِی باید سیاست وادادگی در برابر غرب را ادامه دهیم. ذلت تا کجا؟ تحقیر تا کجا؟ وزیر گستاخ انگلستان پلید آزادانه به ایران بیاید و توهین کند و برگردد و کک شما هم نگزد؟

وی با بیان اینکه آقای ظریف واقعا بر این باورید که آمریکا چون برجام به نفع ایران بود از این توافقنامه خارج شد؟، افزود: آیا به این خاطر خارج نشد که می‌دانست چه آمریکا در برجام بماند و چه نماند، ایران در برجام می ماند و شما جرات اجرای ماده 37 قرارداد برجام را ندارید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در رتبه بندی معلمان  نامه ای با 160 امضا به رییس جمهور نوشته شد، این را مخصوصا کمیسیون تلفیق جدی بگیرد. آموزش و پرورش را دریابید، معلمان زیادند ولی زیادی نیستند. والله سرمایه گزاری در آموزش و پرورش منتهی به سود کلان در آینده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آقای رییس مجلس چرا تحقیق و تفحص از مجلس اجرائی نمی‌شود؟ ماده 212 آئین نامه داخلی مجلس گرد می‌خورد؟ ما شفافیت را از مجلس شروع کنیم. سفرهای خارجی ، انعقاد قرارداد با پیمانکارها، انتصابات و استخدام ها در مجلس ، خبرگزاری خانه ملت، مرکز پژوهش های مجلس مواردی هستند که باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرند، چرا از خودمان شروع نمی کنیم؟ چرا انقدر تحقیق و تفحص معطل مانده است؟.

وی افزود: تنباکوکاران خمینی شهر، خسارت دیده‌اند، هر کیلو تنباکوی طلای ایران، توسط شرکت دخانیات به مبلغ 40 دلار بفروش می‌رسد و فقط 40 هزار تومان به کشاورز می دهند.

هیات تطبیق مصوبات مجلس مصوبه دولت در مورد حذف بیمه تکمیلی ایثارگران را باطل اعلام کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه بیمه تکمیلی ایثارگران، حذف شده است، گفت: آیا این مجلس، مجلس مدرس است، آیا مجلس در راس امور است؟ هیات تطبیق مصوبات مجلس، این  مصوبه دولت را باطل اعلام کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرمودند، ترتیبی اتخاذ شود تا برخی مدیران بی جایگزین حفظ شوند ولی این فرمایش رهبری نباید به گونه ای تفسیر شود که منجر به مشکلات دیگری شود.

غفلت دولت در پروژه عظیم شبکه ملی اطلاعات

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در خانه ملت در نطق میان دستور خود با بیان اینکه امروز با یک جنگ پیچیده تمام عیار در ابعاد مختلف مواجه هستیم، گفت: جنگی که قبل از هر موضوعی محور اصلی آن روانی و رسانه ای بوده و دشمن با جنگ روانی مخلوط شن و الماس در حال از بین بردن تمام دستاوردهای مهم نظام است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی دشمن با بیان اینکه با ابزار مدرن به خصوص پیام رسان های خارجی سعی در ناامیدی مردم و حذف تمام دستاوردهای مهم نظام دارد، عنوان کرد: یعنی با مخلوط کردن انبوه خبرهای دروغ با تعداد کمی اخبار راست به اهداف خود می رسد و حال سئوال از رییس جمهور این است که تا کی باید به وسیله این فضای مجازی مسموم شیمیایی، شهید و مجروح دهیم.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهور بیان داشت: مقام معظم رهبری درباره ضرورت به دست گرفتن پیام رسان های خارجی و اینترنت ملی صحبت کرده اند؛ این مار خوش خط و خال اقتصاد، جوانان و مردم را نیش می زند و شما شخصا همچنان نسبت به تکمیل پروژه عظیم شبکه ملی اطلاعات و حمایت از پیام رسان های داخلی غفلت می کنید.

ابوترابی همچنین با بیان اینکه علاوه بر جنگ روانی که ابزار آن برای دشمن فضای مجازی، اینترنت و ماهواره است، دشمنکشور را وارد جنگ اقتصادی نیز کرده است، اظهار داشت: ما به لحاظ ساختارهای غلط قانونی دچار بیماری مزمن اقتصادی شدهایم و تا زمانیکه مجلس و دولت ساختارهای اداری و اقتصادی را به صورت بنیادین اصلاح نکند، وضعیت ممکلت اصلاح نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در واقع امروز بیش از 70 درصد مشکلات ما طبق نظر کارشناسان، مشکلات اداری، بانکی و داخلی است و ساختار اداری ما با هدایت اشتباه، امروز ما را بهکوچه بن بست اقتصادی هدایت کرده و نظام اداری مردم را خسته و 92 درصد از اعتبارات و بودجه سالیانه را بدون اینکه منفعتی داشته باشد هدر داده است لذا ادامه این مسیر امکان پذیر نیست.

وی مجلس شورای اسلامی را به عنوان مهم ترین عنصر برای اصلاح ساختار اداری، مالی و بانکی عنوان و اظهار کرد: در مجلس 5 طرح و لایحه مهم داریم که باید با وقت گذاری و سعی و تلاش در پیچ تاریخی و اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم؛ این 5 طرح و لایحه مهم سرنوشت ساز عبارتند از اصلاح نظام بانکی، قانون تجارت، مدیریت جامع شهری و روستایی، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون خدمات کشوری.

ابوترابی در ادامه خطاب به رییس مجلس عنوان کرد: وفق ماده 102 آیین نامه داخلی به صورت کتبی تقاضای جلسه غیرعلنی برای نحوه رسیدگی به این 5 طرح و لایحه را به صورت کار جهادی تقدیم شما کردیم و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی در این شرایط حساس نقش آفرینی کند و کشور را از نظام بانکی ربای قانونمند و نظام اداری فرسوده نجات دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با بیان اینکه دشمن یک جنگ تمام عیار امنیتی نیز ضمیمه جنگ روانی و اقتصادی کرده و هر آنچه در توان دارد برای بر هم زدن امنیت کشور که یک دستاورد بزرگ برای نظام است به کار بسته است، عنوان کرد: حسادت و تعجب دشمن در این است که چگونه ایران همچون یک جزیره امن در اقیانوس پرتلاطم ناامنی منطقه، امنیت پایدار دارد و همه چیز زیر چتر امنیت هویت پیدا می کند.

وی ادامه داد: برای کارهای عمرانی، فرهنگی، علمی و سرمایه گذاری باید اول امنیت باشد تا بتوان اقدامات فوق را عملیاتی کرد از این رو دشمن هرچقدر توان دارد برای برهم زدن امنیت ما به کار بسته که تروریست های داعش، گروهک منافقین و غیره برای ترور و ایجاد ناامنی در داخل کشور فعال شده اند اما سوال اساسی این است که وظیفه ما چیست؟ در جنگ رسانه و فضای مجازی شخص رییس جمهور باید اهتمام لازم به ایجاد شبکه ملی اطلاعات و حمایت های همه جانبه از پیام رسان های داخلی را داشته باشد و در جنگ اقتصادی در امورات اصلاح ساختارها مجلس شورای اسلامی باید وقت بگذارد.

ابوترابی با بیان اینکه شاهد روزمرگی و بهرهوری پایین مجلس و عدم اولویت مندی طرح ها و لوایح و انفعال مجلس هستیم، یادآور شد: با این حال با اتحاد و انسجام این جنگ پیچیده روانی، اقتصادی و امنیتی را تبدیل به یک فرصت بزرگ میکنیم همانگونه که 8 سال دفاع مقدس تبدیل به فرصتی بزرگ شد و ما در پایان جنگ یک ابرقدرت نظامی شدیم لذا می توانیم پایان این جنگ نیز ابرقدرت اقتصادی باشیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس ادامه داد: در حال حاضر دارای منافع سرشار خدادادی هستیم و نیروی انسانی فعال، جوان و تحصیلکرده فراوان داریم، نقدینگی انبوه سرگردان مخرب که با تدبیر رهبری در خصوص تشکیل جلسات سران قوا این انتظار می رفتکه نقدینگی به سمت تولید و ایجاد کارخانجات بزرگ مثل مگاپتروپالایش هدایت شود و مقام معظم رهبری در جلسه هماهنگی سران قوا اولین موضوع را هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال ذکر کردند و هدف تشکیل این جلسات ابتکاری از سوی ایشان همین موضوع بود اما شاهدیم جلسات سران قوا به سمت امورات دیگر که بعضا در قانون به صورت صریح ذکر شده هدایت می شود و سران قوا حرکت جهادی بزرگ در زمین کردن غول نقدینگی علیرغم ارائه راهکارهای علمی از سوی رهبری و کارشناسان نداشتند.

وی اضافه کرد: مردم به صورت کاملا عقلی سعی در حفظ ارزش پول خود دارند و اگر ما برای آنها بستری مثل سهام کارخانههای پتروشیمی و پالایشگاهی و پتروپالایش فراهم نکنیم سرمایه خود را به سمت دلالی ارز، خودرو و ارز می برند لذا سوال از سران قوا این است که چرا شما علیرغم اینکه همه چیز از جمله نعمت نفت و گاز، نقدینگی انبوه و نیروی تحصیلکرده داریم هنوز دست روی دست گذاشته و اقدام مناسبی در جذب پول سرگردان مردم برای پیشرفت و اشتغال نکرده ایم از این رو آیا بهتر نیست جلسه سران قوا دبیرخانه، سخنگو و اجرای احکام داشته باشد؟ چرا سران قوا به امورات خرد مصرح در قانون می پردازند.

ابوترابی در ادامه خطاب به ظریف اظهار داشت: چند سال پیش کشتی نجات که از سوی صلیب سرخ و هلال احمر ایران حاوی کمک های دارویی بود و به چند مایلی بندر یمن رسید را به درخواست تلفنی جان کری وزیر خارجه آمریکا که در نیمه شب با شما داشت، برگرداندید. من نمی دانم در آن دنیا چگونه پاسخگوی کودکان شهید یمنی که از گرسنگی و بیماری شهید شدند خواهید بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کشتی به ساحل یمن رسیده بود حصر و تحریم دارویی و غذایی یمن شکسته شده بود که شما اجازه ندادید اما از شما درخواست دارم با همان خنده های نمکین خود یک همایش بین المللی برای امدادرسانی غذایی و دارویی برای کودکان یمنی بگذارید.

دلسوزان مملکت با مافیای پشت پرده مقابله کنند

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در پارلمان در نطق میان دستور خود با خیرمقدم به دهیاران منطقه زرینه رود شهرستان خدابنده گفت: نمی دانم چرا عده ای فکر می کنند ظریف مسئول قربانیان کشتی سانچی است و عده ای خون کودکان یمنی را بر گردن ظریف می اندازند که اگر اینگونه است باید به این نوع بصیرت تبریک گفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که از تذکر و شفاف سازی دکتر ظریف در مورد پولشویی برآشفته شدند، مگر اطلاع ندارند که سالهاست اکثر مسئولان درباره پولشویی، قاچاق مواد مخدر و مشکلات مملکت تذکر می دهد، نباید فراموش شود قاچاق پدر مملکت را درآورده است.

بیگدلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اتحاد گفت: باید از دولتی که برخاسته از 24 میلیون رأی است حمایت شود، آیا این است اتحاد؟

وی ادامه داد: به جای اینکه از تذکر و شفاف سازی ظریف برآشفته شوید، به دنبال پرونده هایی باشید که مردم را نگران کرده و برای مردم مشکل ایجاد کرده است. آقایان مخالف؛ چه بخواهید و چه نخواهید دکتر ظریف محبوب قلب مردم ایران است. حمله شما از محبوبیت دکتر ظریف نمی کاهد، بنابراین به دنبال مافیای پشت پرده باشید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که دلسوز مملکت هستند، با مافیای پشت پرده مقابله کنند و به موفق ترین وزیر خارجه پس از از انقلاب حمله نکنند، چرا که کار به جایی نخواهد رسید، جز اینکه دشمنان نظام را دلشاد کنید و آنان را علیه ملت ایران متحد کنید؛ شما را به روح شهدا قسم می دهم بروید ببینید مافیای پشت پرده چه بلایی به سر مردم و مملکت آورده است.

وی افزود: من نمی گویم ظریف بی عیب است، همه انسان هستیم و عاری از خطا و معصوم نیستیم، بنابراین نباید به وزیر خارجه حمله کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات درویش امیری استاندار سابق زنجان و تبریک به استاندار جدید گفت: از وزیر بهداشت و درمان که با حضور در شهرستان خدابنده در مراسم کلنگ زنی بیمارستان 220 تختخوابی شرکت کرد قدردانی می کنم و امیدوارم شاهد افتتاح این بیمارستان که نیاز منطقه است، باشیم. همچنین از دانشگاه علوم پزشکی که زمینه حضور 9 متخصص در منطقه را فراهم آورده است، قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که مجلس در رأس امور نیست، این در حالی است که امام خمینی (ره) تاکید داشتند مجلس باید در رأس امور باشد. مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند به جای قانونگذاری مربوط به قانون های موازی نمایندگان به امر نظارت بپردازند.

بیگدلی افزود: از دکتر لاریجانی و هیات رییسه مجلس خواهش می کنم به جای برگزاری صحن علنی مجلس که منجر به تصویب برخی قوانین غیرمفید می شود، به موضوع نظارت قوی بیشتر توجه شود تا مشکلات مردم کاسته شود.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو به وضعیت نامناسب آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه ام توجه کند، آیا وزیر حاضر هست که خانواده خودش از این آب شرب استفاده کند؟ در هر صورت با وجود نامه نگاری ها تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای روحانی، سال 96 بخاطر برخی مسائل از شما حمایت کردیم، این جواب اصلاح طلبان نیست، بنابراین اگر به فکر منافع مملکت هستید به وعده های خود عمل کنید.

تذکرات به وزرای دولت در رفع کاستی ها و گره های کاری کم اثر شده است

علی اکبری نماینده مردم بجنورد،مانه، سملقان، جاجرم، گرمه در صحن علنی مجلس،با درود و سلام بر ارواح پاک و مطهر شهیدان و آرزوی توفیق خدمتگزاران نظام اسلامی،گفت:برخود می بینم انتظارات،توقعات و مطالبات مردم به ویژه موکلینم در پنج شهرستان بجنورد،مانه،سملقان،گرمه ، جاجرم ،راز و جرگلان را در سومین سال مجلس دهم از تریبون خانه ملت به گوش مسئولین برسانم.

نماینده مردم بجنورد،مانه، سملقان، جاجرم، گرمه در مجلس شورای اسلامی افزود: جناب آقای دکتر روحانی؛ریاست محترم جمهور هم به عنوان امانت دار رای مردم که به اینجانب اعتماد کردند،هم به عنوان فعال ستاد انتخاباتی جنابعالی که از مردم خواستم برای بهبود امور ،رای به تمدید دولت تدبیر و امید دهند،هنوز ناامید نیستم.

وی با بیان اینکه ناامید نیستم ازاینکه که تدابیر عملی تر و وعده‌ها محقق تر شود، تاکید کرد:فرصت کوتاه است و اگر کورسوی امید از دست برود و عهد و پیمان به نتیجه نرسد،آنگاه خسارت جبران ناپذیری در سرمایه اجتماعی و باورهای عمومی وارد کرده ایم.

اکبری ادامه داد:آقای رییس جمهور در هفته گذشته هنگام معرفی استاندار جدید فرمودید؛چون در ایام انتخابات نتوانستید به دیدار مردم خراسان شمالی بیایید احساس دِین می کنید.شما به دیدار مردم خراسان شمالی نیامدید ولی ما از مردم خواستیم به شما رای بدهند.ای کاش این احساس دین را بر عدم تحقق وعده‌های مصوبات سفر به استان ابراز می فرمودید.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلنگ اجرای فاز دوم پتروشیمی را که در خرداد ۹۴ بر زمین زدید همچنان در زمین مانده و اراده‌ای در مجموعه وزارت تعاون بر اجرای آن نیست،مطرح کرد:پروژه ملی جنگل گلستان به بجنورد قتلگاه ده‌ها هم وطن مظلوم بوده از مصوبات سفر شما است که تخصیص اعتبار کامل گرفته  ولی معلوم نیست که این بودجه را به کجا بردند.تا کی باید شاهد این ظلم آشکار و خسارات جبران ناپذیر باشیم.

اکبری تاکید کرد: آقای رییس جمهور!اگر می‌خواهید دِینتان را به مردم خراسان شمالی ادا کنید؛لطفاً دستور دهید پروژه های حیاتی سفر در حوزه عمرانی اعم از جاده میامی -گرمه -جاجرم -سنخواست به بجنورد به  تحقق درآید و طرح های اشتغال زا که امان جوانان منطقه را بریده باعث اضطرار خانواده ها شده است،عملی شود.

نماینده مردم بجنورد،مانه،سملقان،جاجرم،گرمه درمجلس با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان مانه ،سملقان راز و جرگلان بسیار نامساعد است،مطرح کرد:توسعه بیمارستان هی حوزه انتخابیه بنده معطل مانده است،احداث بیمارستان درمان بستر در بخش غلامان و جرگلان  به بهانه لزوم تجمیع متوقف مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اجازه ندهید دسترنج کشاورز مظلوم که حاصل عرق جبین او است به بهای اندک خریداری شود،اظهار داشت:دولت در سه سال متوالی به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است و متناسب با نرخ تورم قیمت گندم را افزایش نداده است؛لذا قیمت ۱۶۰۰ تومان ها کافی نیست.حق واقعی و قانونی کشاورزی گندم کار باید پرداخت شود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در منشور دولت تدبیر و امید قرار بود مسئولیت را امانت الهی قرار بدهیم ،انتصابات برمبنای شایستگی و درستکاری صورت پذیرد و مصالح عموم برمنافع افراد و گروه ها تقدم یابد،مطرح کرد:متاسفانه شاهد انتصابات سفارشی ناکارآمد هستیم.انتظار داریم مدیریت جدید استان با ارزیابی دقیق از کارایی و درستکاری مدیران و توجه کافی به نیروهای دلسوز و متخصص بومی زمینه استفاده بهینه از سرمایه اجتماعی را فراهم آورد.

وی با تاکید براینکه تذکرات مکرر به وزرای دولت در رفع کاستی ها و تنگناها و گره های کاری کم اثر شده است،ادامه داد: آقای رییس جمهور لطفاً دستور فرمایید با توجه به ایام تصویب بودجه ،مشکلات آب شرب روستاهای را جدی بگیرند و اکثریتی از روستاهای حوزه انتخابیه اینجانب با مشکلات جدی کمبود آب شرب مواجه هستند.

اکبری با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان شمالی از ابتدای سال ۹۷ از بلاتکلیفی و تزلزل مدیریت رنج می برد، اظهار کرد:لازم است بدون فوت وقت این دستگاه عریض و طویل به ستاد مدیریت برسد،از جناب آقای بطحایی بپرسید؛ آیا در بین ۱۴ هزار فرهنگی دلسوخته بومی نمی تواناند یک مدیری لایق پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی در ادامه افزود:درحالی که دولت گازرسانی به دورترین نقاط کشور را که همت قرار داده است که این خدمت ارزنده درخور  تقدیر و تشکر است،متاسفانه علیرغم اینکه قانون‌گذار دستگاه‌های خدمات‌رسان را بدون توجه به مجوز احداث بنا مکلف به ارائه خدمت کرده است؛شرکت گاز خراسان شمالی در شهرستان‌های مرزی راز و جرگلان و مانه سملقان به بهانه خارج از طرح هادی بودن واحدهای مسکونی؛روستاییان مظلوم منطقه مرزی را از نعمت گاز محروم کرده است.

اکبری ادامه داد:به رغم تذکرات مکرر،شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی کشاورزان حاشیه رودخانه های شیرین دره و اترک را بدون تعیین محدوده بستن رودخانه به دادگاه و زندان می کشاند،لازم است این اختلاف را به صورت اداری و کدخدامنشی حل نموده و از برخوردقهری با ولی نعمتان جدا خودداری و پرهیز شود.

وی افزود: از وزیرراه و شهرسازی می‌خواهم هرچه سریعتر به خواسته به حق مردم شهرستان راز و جرگلان درخصوص کوتاه شدن مسیر دسترسی و خروج از بن بست و اتصال به استان همجوار اقدام عاجل مبذول نمایند.

اکبری با بیان اینکه به رغم وفور زمیندر مناطق روستایی،بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه با کمبود زمین‌مسکونی مواجه هستند،تاکید کرد:لازم است دستگاه‌های مربوطه درخصوص ایجاد سمت توسعه در روستاها،اقدامات سریع انجام دهند تا جوانان روستایی در فشار قیمت بالای احداث مسکن نباشند.

عضومجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالکین و اهالی بافت فرسوده بجنورد سال‌هاست در بلاتکلیفی و برزخ به سر به سر می‌برند و وزارت راه و شهرسازی اقدامی بر رفع این گره کور به عمل نیاورده و از این جهت مردم به شدت گله‌مند هستند، تصریح کرد:اهالی شهرک گلستان پروژه مسکن مهر بجنورد همچنان گرفتار ناهماهنگی های بین دستگاهی و کمبود امکانات زیرساختی هستند،لازم است استانداری اقدامات عاجل در خصوص هماهنگی و برخوردار کردن این منطقه از نیازهای اساسی به عمل آورد./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات